WhatsApp Chat

Trygghet och garanti hos Bygga Klart

Illustration som representerar trygghet och garanti hos Bygga Klart

Din trygghet som kund är vårt ansvar

Du ska känna dig trygg när du anlitar oss. Vi tar ansvar för vårt arbete enligt avtal och enligt konsumenttjänstlagen.

Reklamationsrätten enligt lag gäller alltid. Utöver det kan vi lämna garanti på utfört arbete. Garantins längd och omfattning framgår av din offert och våra allmänna villkor.

Här sammanfattar vi hur felanmälan, reklamationer och garantiärenden hanteras. Om något i denna text skiljer sig från offerten eller villkoren är det offerten och villkoren som gäller.

 

Skillnaden mellan garanti och reklamationsrätt

Enligt konsumenttjänstlagen har du rätt att reklamera fel som beror på brister i utförande eller material inom tre år från att arbetet slutförts. Garantin är vårt frivilliga åtagande som ger dig ännu större trygghet.

Ikon som representerar garanti på utfört arbete

Garanti

Gäller vårt utförda arbete.
Vi åtgärdar fel utan kostnad inom garantins omfattning och villkor under garantitiden.
Längd och innehåll framgår av din offert.
Material och underleverantörer kan ha egna villkor och garantier; vi hjälper med kontakt och underlag, men prövning och ansvar ligger hos respektive part.

Ikon som representerar reklamationsrätt för tjänster

Reklamationsrätt

Gäller fel som beror på vårt arbete eller avvikelser från avtal och fackmässighet.

Vi har rätt att undersöka och i första hand avhjälpa felet.

Så här arbetar vi med kvalitet och uppföljning

För oss är kvalitet mer än att bara leverera ett färdigt projekt. Vi har ett etablerat kvalitetsarbete som säkerställer att arbetet håller över tid:

Ikon som representerar slutbesiktning av projekt

Slutbesiktning

tillsammans med kund när projektet avslutas.
Ikon som representerar uppföljning efter tre veckor

Uppföljning efter tre veckor

för att kontrollera att allt fungerar och att inga dolda fel uppstått.
Ikon som representerar intern dokumentation av projekt

Intern dokumentation

av varje projekt för att snabbt kunna spåra material, leverantörer och utförda moment.
Ikon som representerar ansvarsförsäkring

Ansvarsförsäkring

via If som ger dig ekonomisk trygghet vid oförutsedda händelser.

Vi har F-skatt och är godkända för ROT-avdrag.

En tydlig och trygg reklamationsprocess

Om du upptäcker ett fel vill vi att det ska vara enkelt att få hjälp. Därför erbjuder vi ett särskilt formulär där du kan beskriva problemet och bifoga bilder. Detta ger oss möjlighet att spåra ärendet och agera snabbt. Du kan självklart även ringa eller skicka e-post vid enklare frågor, men formuläret säkerställer att båda parter har samma information från start.

Så hanterar vi en reklamation

Vi vill att det ska vara enkelt att felanmäla och få hjälp. Därför har vi en rak och tydlig process som fungerar lika bra oavsett om du kontaktar oss via formulär, telefon eller e-post.

01

Du kontaktar oss

Felanmälan kan göras via vårt formulär, på telefon eller via e-post. Formuläret är bra när du vill bifoga bilder och beskriva felet, men vi tar emot alla ärenden oavsett hur du väljer att kontakta oss.

02

Vi bokar tid för åtgärd

Vi utgår alltid från de åtaganden som framgår i offerten. När vi fått din felanmälan hör vi av oss för att boka en tid. Ibland kan vi lösa enklare ärenden direkt, annars bokar vi ett besök för att titta på problemet.

03

Vi åtgärdar felet

Vi vill alltid själva ha möjlighet att åtgärda felet. Om det inte går inom skälig tid kommer vi tillsammans överens om en skälig ersättning för felet. Du får alltid besked om vad vi gör och när det blir klart.

Så här fungerar formuläret

Vi använder formuläret för att samla in rätt information direkt från början. Det gör att vi kan hantera ditt ärende snabbare och mer korrekt. Genom att fylla i formuläret får både du och vi en skriftlig dokumentation av ärendet, vilket minskar risken för missförstånd. För mindre frågor går det alltid bra att ringa eller mejla oss.

Kontakta oss

Har du frågor, vill boka ett kundbesök eller skicka in en offertförfrågan? Vi är lätta att nå och svarar alltid så snabbt vi kan.

Så här kontaktar du oss:

Oavsett om det gäller ett mindre servicejobb eller ett större byggprojekt hjälper vi dig att komma vidare på bästa sätt.